RSS

Om nou pus la încercare

29 Jul

Andrea, Ionela şi Alexandra

     Primul meu an de activitate a fost la Măcăreşti. Aveam multe de învăţat despre ceea ce înseamnă să fii profesor, cu toate că nu am avut niciodată probleme în sensul acesta. Mama mea a fost învăţătoare. Probabil de acolo provine dragostea pe care o port copiilor şi dorinţa de a lucra cu ei.

     Tatăl meu, care a murit când eu aveam un an şi opt luni şi-a dorit să fiu cadru didactic. Mai târziu, când am crescut şi trebuia să aleg un liceu, am vrut să merg la Liceul Pedagogic din Iaşi. Mama mea a fost împotrivă, spunându-mi că salariile din învăţământ sunt prea mici, satisfacţiile profesionale nu sunt întotdeauna cele aşteptate, copiii sunt răi, etc. Astfel, am ajuns la Liceul de Chimie, la profilul Filologie. Nu am renunţat pentru nici o clipă să devin profesor. În liceu am apărut într-un ziar la rubrica “Nota 10” şi am mărturisit ziariştilor că vreau să devin profesor de limba română şi limba franceză.

     După liceu am dat la facultate. De data aceasta mama mea nu m-a mai putut face să mă răzgândesc. Am dat la Litere la Română-Franceză. Şi acum aş face aceeaşi alegere, cu toate că unele lucruri nu mi-au plăcut la profesorii de la acea facultate. Am terminat facultatea şi am ajuns la Măcăreşti.

     Nici nu mă instalasem bine, nici nu ajunsesem să am o relaţie bună cu elevii, că în cadrul comisiei metodice din comună s-a hotărât ca eu să ţin lecţie deschisă în acel an. Era primul meu an de învăţământ şi poate ar fi trebuit să am eu un exemplu de la cineva cu experienţă. Nu e uşor să ţii o lecţie deschisă în cadrul unei comisii metodice, mai ales când eşti nou în sistem. Cu toate acestea nu am spus nimic şi m-am resemnat. Nu aveam de ce să îmi fac probleme. Mă descurcasem bine la practica pedagogică pe care o făcusem în facultate. Am ţinut lecţia pe semestrul al II-lea, ca să mă mai obişnuiesc.  Iar pe semestrul I am asistat la o lecţie de franceză ţinută de o doamnă profesoară din Prisăcani. A ieşit foarte bine lecţia mea şi am primit laude de la profesorii care au asistat. Lecţia am ţinut-o la clasa a VII-a la Psalmi. A fost un subiect destul de dificil pentru copii. Cu toate acestea s-au descurcat foarte bine şi două dintre fetiţe(Andreea şi Alexandra) au fost lăudate de şefa comisiei metodice.

     După activitate am ieşit în curtea şcolii şi copiii m-au întrebat dacă sunt mulţumită. Bineînţeles că i-am lăudat şi eu. Am făcut şi fotografii cu cei care au rămas după ore. Am observat însă un lucru: cum eşti noul profesor într-o localitate, cum repede te pun ceilalţi să ţii lecţii, să faci diverse referate…E unul din dezavantajele mutatului cu serviciul dintr-o localitate în alta…

 
Leave a comment

Posted by on July 29, 2010 in macaresti

 

Leave a Reply

 
