RSS

Adio, şcoală dragă!

30 Jul

     Un moment emoţionant trăit la Măcăreşti a fost petrecera de pensionare a uneia dintre doamnele învăţătoare. Eram cea mai tânără profesoară care îi era alături în acele momente. De abia păşisem în şcoală ca profesor, iar dumneaei răsfoise cataloagele pline de praf şi de calificative toată viaţa.

     Nu făcuse niciodată altceva decât să fie alături de copii, să sufere împreună cu ei când dădeau de vreun necaz, să se bucure alături de ei când trăiau bucurii. Deşi o cunoşteam numai de un an, am simţit în privirea doamnei Lenuţa dragostea pentru copii şi devotamentul pentru meserie.  Toată după-amiaza respectivă a fost învăluită în melancolie: melancolia unei plecări, dar şi în emoţie: emoţia unui început. M-am simţit şi tristă pentru că am văzut-o că pleacă având lacrimi în ochi. Părăsea tot ceea ce cunoştea de o viaţă, cu alte cuvinte se desprindea de ceea ce o reprezenta. Am simţit totuşi şi o bucurie pentru că o simţeam împlinită. Să îţi treacă atâtea generaţii prin mână! Să ai elevi care au ajuns la facultate, care au la rândul lor copii pe care urmează să îi îndrumi tot tu… Emoţionant! M-a făcut să îmi aduc aminte şi de mama mea, care se pensionase cu doi ani înainte şi care a fost tot învăţătoare. Îmi imaginam în acele momente ce simt ele şi mă gândeam dacă voi avea puterea să ajung şi eu asemeni lor.

     A fost o zi deosebită pe care nu o voi uita nicicând. Atunci am văzut cu alţi ochi activitatea de cadru didactic şi am învăţat să preţuiesc zilnic, din ce în ce mai mult, clipele petrecute alături de cei mici.

 
Leave a comment

Posted by on July 30, 2010 in macaresti

 

Leave a Reply

 
