RSS

Un nou început la Dumeşti

04 Aug

După cum am mai spus, în primăvara anului în care lucram la Liteni m-am pretransferat la şcoala din Dumeşti. Este o localitate la aproximativ 20 km de Iaşi, locul în care am copilărit până în clasa a VIII-a. Acolo am învăţat până am ajuns la liceu. Am ales Dumeştiul din mai multe motive: acolo se află mama mea şi am vrut să fiu mai aproape de ea, având în vedere că stă de mulţi ani singură; întotdeauna mi-am dorit să  ajung să predau la şcoala la care eu am învăţat pentru că mi se pare o experienţă interesantă; este destul de aproape de oraş şi există mijloc de transport din două în două ore.

Când am ajuns la 1 septembrie la şcoală am văzut cât de schimbată este. Nu numai clădirea fusese renovată, parcă şi aerul era schimbat, atmosfera. Poate şi din cauza faptului că mă întorceam în acel loc ca profesor şi îl vedeam cu alţi ochi. Unii dintre domnii profesori pe care i-am avut în gimnaziu mai lucrează încă la şcoală şi a fost o plăcere să îi reîntâlnesc. Deşi mi-am dorit întotdeauna să fim colegi, am avut un sentiment ciudat la început(îmi era frică să nu dezamăgesc pe nimeni).

Copiii i-am găsit diferiţi faţă de cum eram eu la vârsta lor. Sunt schimbaţi şi în bine pentru că au o gândire mai matură, dar şi în rău. Mi-a fost mai greu la început pentru că eram obişnuită cu elevii din Măcăreşti, dar mai ales cu cei din Liteni care erau tare lipicioşi şi copilăroşi. Pe cei din Dumeşti i-am găsit mai reci, mai rezervaţi. Am primit clasa a V-a B la dirigenţie(clasă foarte slabă). În prima oră i-am rugat să spun câteva cuvinte despre ei şi am avut surpriza ca trei sferturi de clasă să nu deschidă gura. Nu mai întâlnisem aşa ceva până atunci. Cu toate acestea, şi-au mai dat drumul pe parcurs şi pot declara că sunt mulţumită de unii. Am câţiva copii care învaţă şi cu care pot participa la concursuri. Pe alţii trebuie să îi învăţ să vorbească şi să scrie.

După un an m-am obişnuit acolo, am organizat multe activităţi, am obţinut şi premii. Sper ca elevii să se schimbe şi să devină mai apropiaţi, să înveţe fără să fie împinşi de la spate.

Un corp din şcoală

Centrul de Informare

o bucăţică de bibliotecă

sala de festivitati

 
Leave a comment

Posted by on August 4, 2010 in Şcoala Dumeşti

 

Leave a Reply

 
