RSS

Decadele mărţişorului-Respect pentru Alb şi Roşu

11 Aug

La sfârşitul lunii februarie 2010 am primit un acord de parteneriat pentru o activitate numită “Decadele mărţişorului-Respect pentru Alb şi Roşu”. Acest proiect a fost iniţiat de Şcoala cu clasele I-VIII Liteni şi a fost propus la o parte din şcolile din întreaga ţară. Proiectul cuprindea foarte multe activităţi, împărţite pe toate zilele din luna martie a anului respectiv. Aceste activităţi acopereau mai multe domenii de actviitate:concurs de eseuri despre mărţişor, concurs de epistole, de gastronomie, de karaoke, expoziţii de mărţişoare, confecţionare de felicitări de 8 martie, conferinţe ale elevilor din şcolile participante, etc.

Am propus elevilor activităţile şi am hotărât să participăm şi noi la o parte dintre ele. Astfel,am partcipat la concursul de eseuri(le voi posta pe blog pe toate), la cel de karaoke, la expoziţia de mărţişoare şi felicitări de 8 martie. Am fi vrut să putem participa la mai multe, dar asta presupunea deplasarea împreună cu elevii în aproape fiecare zi din săptămână în locurile în care aveau loc respectivele activităţi. Din cauza faptului că orele se ţineau după-amiază nu am putut pleca din timpul programului şcolar.

Cea mai emoţionantă a fost pentru copii participarea la decernarea premiilor pentru concursul de eseuri. Această activitate a avut loc la Iaşi, la Casa de Cultură”Mihai Ursachi”. Avea să participăm la o activitate deosebită pregătită de domnul director Moga Gheorghe şi doamnele profesoare de limba română de la Liteni, Iacomi Irina şi Puşcă Aurelia. Am fost uimiţi de participarea masivă a şcolilor din judeţ(în special). Sala era plină. Invitat de onoare a fost poetul Nichita Danilov. Copilaşii au fost impresionaţi şi au avut ocazia să întâlnească un poet adevărat, contemporan cu ei. Au descoperit o altă viziune despre viaţă şi lume, cu totul diferită de cea cu care se obişnuiseră ei în cazul poeţilor tradiţionali. Domnul Nichita Danilov a ţinut un discurs presărat cu recitări din volumele sale de poezii. Elevii ascultau uimiţi şi mai chicoteau câteodată când li se părea că vorbele poetului o iau razna. E dificil la vârsta lor să priceapă atâtea subânţelesuri ascunse în spatele unui discurs poetic modern.

Poezia care le-a atras cel mai mult atenţia alor mei se intitulează “Suflete la second hand”. La început i-a uimit numele şi chiar i-a distrat puţin. Pe măsură ce poetul recita, glasul său nu transmitea deloc umor, ci o gravitate aparte, ce i-a făcut pe cei mici să alunge zâmbetul de pe buze. Au ascultat cu urechile ciulite şi cu gurile căscate.

Momentul de maximă tensiune a fost cel în care s-au anunţat premiile pentru concursul de eseuri şi epistole. Şcoala noastră a primit premiul I, iar copilaşii erau atât de emoţionaţi încât îşi făceau şi cruce unii dintre ei. Având în vedere că majoritatea claselor la care predam erau cele slabe din şcoală, elevii nu fuseseră obişnuiţi să primească astfel de premii. Dar, iată că şi-au demonstrat în primul rând lor că pot mai mult.

La final, copiii au putut adresa întrebări poetului. Acesta a răspuns la toate cu foarte mare răbdare. Programul a fost condimentat şi cu câteva scenete pregătite de elevii din Măcăreşti, îndrumaţi de doamna Iftime Valentina(cu ocazia aceasta mi-am revăzut o parte dintre elevii de acolo) şi câteva pregătite de elevii şcolii din Liteni. Dramatizările s-au bazat în mare parte pe opera lui Ion Creangă , scriitor sărbătorit în fiecare an în luna martie.

Înainte să plecăm, poetul Nichita Danilov a dat copiilor autografe şi s-a fotografiat alături de ei. Aventura nu avea să se încheie aici pentru că ne-am deplasat din Copou la Palatul Culturii, unde un alt scriitor contemporan avea să ţină un discurs interesant şi să dialogheze cu cei mici. Am avut acolo ocazia să vizităm şi expoziţii de mărţişoare, tabouri pictate de elvii talentaţi de la şcolile din Iaşi. La sfârşitul activităţii am mers cu ai mei la Moldova Mall să mâncăm câte ceva pentru că muream de foame. Apoi am mers cu toţii acasă. Copilaşii au fost impresionaţi şi le-a plăcut activitatea. Cu siguranţă vom participa şi anul următor şi sperăm tot la un premiu mare.

În cadrul acestui proiect copiii au obţinut următoarele premii:

-Premiul I la Concursul de eseuri

-Premiul al II-lea la Concursul de Karaoke

-Menţiune la expoziţia de mărţişoare şi felicitări

Procesul lui Nică

Dramatizare-Amintiri din copilărie

Trăsnea învăţând gramatică :))

Cu fostele eleve de la Măcăreşti

 
4 Comments

Posted by on August 11, 2010 in Filmulete scenete

 

4 responses to “Decadele mărţişorului-Respect pentru Alb şi Roşu

  1. minerva666

    August 13, 2010 at 7:12 pm

    …draga mea… vreau și eu pozele de pe la Iași…se poate?…
    Cum de mi-ai scăpat pân-acum?… am avut altele pe cap, dar după ce iau (sau nu iau) def-ul, să facem tranzacția!🙂

     
  2. calliope22

    August 13, 2010 at 10:44 pm

    Eheiiii! Documente importante imi ceri(multe fotografii, filmulete)…Costa! In primul rand o prezenta pe 28 august(e buna si la biserica). Nu ti-ar fi rusine sa nu vii sa ma vezi?

     
  3. minerva666

    August 13, 2010 at 11:42 pm

    Ba chiar mi-ar fi..Și îmi doresc mult să fiu acolo…:).
    Am martori!

     
  4. calliope22

    August 13, 2010 at 11:55 pm

    Atunci fa tot posibilul si fii! Merg la culcare.In 3 ore trebuie sa ma trezesc sa ma duc la biserica cu Taritel:D

     

Leave a Reply

 
