RSS

Eurojunior 2009-2010

11 Aug

În anul şcolar ce tocmai a trecut am participat împreună cu câţiva elevi la Concursul Naţional de cultură generală Eurojunior. Am reuşit să adun 22 de copii numai. Taxa de participare a fost de 12 ron, elevii primind pentru aceşti bani revista concursului.

Am distribuit revistele înainte de concurs, deoarece elevii trebuiau să răspundă, completând nişte grile, pe baza întrebărilor din revistă. Acestea erau structurate pe clase(de la clasa I până la clasa a VIII-a). Întrebările erau din următoarele domenii:Limba română, Matematică, Istorie, Geografie, Biologie, Fizică, Chimie, etc(în funcţie de programa fiecărei clase).

Am obţinut la concurs două menţiuni naţionale: Stamate Iulian-clasa a VI-a A(95 de puncte din 100) şi Balan Simona-clasa a V-a A(96 de puncte din 100). Ceilalţi copii au obţinut şi ei rezultate bune, dar nu s-au calificat pentru premii. Oricum, premiile pentru menţiuni nu au fost cine ştie ce( o mascotă Eurojunior şi un puzzle). Datorită taxei de participare destul de mari  şi al faptului că nu toţi profesorii sunt corecţi(unii rezolvă subiectele pentru copii-au fost cazuri la şcoli care aveau aproape numai premii pentru toţi participanţii), elevii mei nu au mai participat pe semestrul al II-lea. Sper să îi conving să participe anul viitor pentru a se obişnui cu aceste concursuri şi pentru a învăţa lucruri noi.

Mi-am amintit că, în momentul în care am primit de la Bucureşti soluţiile corecte, am observat că o problemă de matematică(la clasa a V-a, dacă nu mă înşel) nu era rezolvată corect(era dată ca răspuns corect o variantă greşită).Am scris la redacţie, dar nu am primit nici un răspuns. În plus, la clasa a VI-a, formularea unui subiect de biologie era atât de ambiguă încât nu înţelegeai ce îţi cere enunţul…După părerea mea, întrebările concursului nu sunt perfecte, exprimarea lasă uneori de dorit…Totuşi, merită să participi dacă vrei să dobândeşti experienţă.

 
Leave a comment

Posted by on August 11, 2010 in Şcoala Dumeşti

 

Leave a Reply

 
